Profil biologiczno-chem.

 

 

 

Profil matematyczny

Profil prawno-politologiczny

Profil językowy

Profil medialny

Profil dwujęzyczny

 
            
Terminy zajęć na rok szkolny 2020/2021 pojawią się wkrótce!
mgr Ewa Banaszek            
mgr Grzegorz Zacharjasz  
mgr Iwona Milcarz  
 
Zamierzeniem projektu jest podniesieniu efektywności kształcenia uczniów w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.
Realizacja projektu daje możliwości wykorzystania różnych form zajęć rozwijających uzdolnienia  i zainteresowania uczniów. 
 
W roku szkolnym 2018 / 2019 ówczesna klasa 1c zwiedzała wystawę: „Cyfry, kody szyfry - Sto lat niepodległej” - o wkładzie Polaków w rozwój matematyki, informatyki i kryptologii. 
W tym roku szkolnym zainspirowani opowieściami pani przewodnik jak również literaturą (np. „Genialni” – lwowska szkoła matematyczna autorstwa M. Urbanka) uczniowie klasy 2c pojechali na wycieczkę do Wrocławia gdzie po II wojnie światowej przeniosła się duża część polskich matematyków (H.Steinhaus, E.Marczewski)  tworzyć Śląską Szkołę Główną z podtytułem Uniwersytet i Politechnika we Wrocławiu. Tam właśnie od roku 1946 aż do 1987 (ostatnie zapiski lipiec 1987) powstawały kolejne tomy Księgi Szkockiej.
 
Na Uniwersytecie Wrocławskim w bibliotece Wydziału Matematyki i Informatyki mieliśmy okazję je oglądać. Korytarze wydziału ukazały wystawę karykatur najsłynniejszych matematyków, a następnie wystawę matematycznego origami włącznie z piramidą Sierpińskiego. Całość niewątpliwie mocno zainspirowała młodzież zwłaszcza w zgłębianiu wiedzy na temat fraktali (w świecie rzeczywistym, grafice komputerowej czy matematyce).
 
Odwiedziliśmy również największą aulę tego wydziału im. Hugona Steinhausa ( w której odbywał się wykład z algebry wyższej dla studentów drugiego roku matematyki). Mogliśmy posłuchać anegdot dotyczących matematyków lwowskiej szkoły matematycznej. 
Niewątpliwie ta forma zajęć rozwija zainteresowania uczniów i sprawia że matematyka staje się ciekawsza i bardziej inspirująca.
Galeria zdjęć